Fotografia produktowa to współcześnie jedno z narzędzi marketingowych. Chodzi w niej o to, by oferowany przedmiot wyglądał na ujęciu jak najlepiej, ale oczywiście bez nierealistycznych przekształceń. Osobom początkującym zdjęcia produktowe kojarzą się jedynie z namiotami bezcieniowymi. Tymczasem mistrzowie zachęcającej prezentacji produktów, stawiają raczej na zabawę światłem w celu uzyskania większej plastyczności.
Fotografią produktową zajmują się profesjonalne studia, co nie oznacza wcale, że nie można jej wykonać również w domu, przy użyciu prostego sprzętu. Podstawą jest wybranie białej ściany oraz białego stołu. Można także zakupić specjalną rolkę papieru, taką jak do plotera. Jej koszt nie jest wysoki, a efekty braku ostrego przejścia – naprawdę dobre. Inną sztuczką, z której korzystają profesjonaliści, jest użycie zwykłej szyby, na której ustawia się produkt. Dzięki temu uzyskać można bardzo dekoracyjny efekt odbicia.
Pamiętać trzeba, że sprzedaż produktu niewiele ma wspólnego z artystycznymi działaniami. Niezbędnym minimum są dwie lampy. Softboxy z kolei to najlepszy wybór jeżeli chodzi o modyfikatory takich zdjęć. Światło miękkie i rozproszone dobrze wpływa na zachęcający wizerunek przedmiotu. Białe parasolki lepiej jest wykorzystać przy przedmiotach matowych.
Oczywiście tło nie musi być tylko ściśle białe. Spróbować można zabawy delikatnymi kolorami, wykorzystując w tym celu odpowiedni, trochę grubszy papier. Wskazane są także gadżety uatrakcyjniające zdjęcie. Pojedynczy kwiat? Kropelki wody? Wszystko zależy od rodzaju obiektu i wyobraźni fotografa. Współczesna fotografia packshotowa umożliwia osiągnięcie naprawdę ciekawych wizualizacji produktów, na przykład w formie widoków 3D.
Celem fotografów produktowych jest uzyskanie miękkich cieni. W tym celu przydatne jest wykorzystanie dyfuzora do flesza. Sprawia on, że światło jest bardzo miękkie i równomierne. Aby uniknąć ciężkich cieni należy zadbać, by moc i wielkość źródła światła były mniejsze od gabarytów produktu. Przy tego rodzaju fotografii z makro zbliżeniami, niezbędne jest wykorzystanie statywu. Obecnie tego typu sprzęt można wykorzystać również przy robieniu zdjęć aparatem w telefonie komórkowym. Obróbka fotografii produktowej powinna stawiać na naturalne ujęcia. Nie polecane jest używanie jakichkolwiek filtrów.
Pamiętać trzeba, że sprzedaż produktu niewiele ma wspólnego z artystycznymi działaniami. Niezbędnym minimum są dwie lampy. Softboxy z kolei to najlepszy wybór jeżeli chodzi o modyfikatory takich zdjęć. Światło miękkie i rozproszone dobrze wpływa na zachęcający wizerunek przedmiotu. Białe parasolki lepiej jest wykorzystać przy przedmiotach matowych.
Oczywiście tło nie musi być tylko ściśle białe. Spróbować można zabawy delikatnymi kolorami, wykorzystując w tym celu odpowiedni, trochę grubszy papier. Wskazane są także gadżety uatrakcyjniające zdjęcie. Pojedynczy kwiat? Kropelki wody? Wszystko zależy od rodzaju obiektu i wyobraźni fotografa. Współczesna fotografia packshotowa umożliwia osiągnięcie naprawdę ciekawych wizualizacji produktów, na przykład w formie widoków 3D.
Celem fotografów produktowych jest uzyskanie miękkich cieni. W tym celu przydatne jest wykorzystanie dyfuzora do flesza. Sprawia on, że światło jest bardzo miękkie i równomierne. Aby uniknąć ciężkich cieni należy zadbać, by moc i wielkość źródła światła były mniejsze od gabarytów produktu. Przy tego rodzaju fotografii z makro zbliżeniami, niezbędne jest wykorzystanie statywu. Obecnie tego typu sprzęt można wykorzystać również przy robieniu zdjęć aparatem w telefonie komórkowym. Obróbka fotografii produktowej powinna stawiać na naturalne ujęcia. Nie polecane jest używanie jakichkolwiek filtrów.