10 sposobów na obniżenie kosztów wydruku w biurze

10 sposobów na obniżenie kosztów wydruku w biurze

Opublikowany

Dziś każde biuro jest wyposażone w przynajmniej jedną drukarkę atramentową lub laserową i olbrzymią ilość zadrukowanego papieru. To spore koszty na przestrzeni lat, a więc wszelkie sposoby na ich obniżenie chociaż o kilka procent, są bardzo istotne.

1. Zanim się coś wydrukuje, zawsze należy sprawdzić podgląd wydruku. Dzięki temu można uniknąć wielu technicznych błędów, prowadzących do kilkukrotne drukowania tego samego.
2. Warto ustawić domyślne drukowanie na czarno w swoim sprzęcie. Dzięki temu kolorowy wydruk zostanie przeznaczony tylko na dokumenty, które tego naprawdę potrzebują.
3. Druk dwustronny pozwala na zaoszczędzenie połowy papieru. To nie tylko gospodarne, ale także ekologiczne.
4. Nie wszystko musi być wydrukowane w dużym rozmiarze. Własne notatki lub inne nieoficjalne dokumenty można drukować w formacie A5, oszczędzając połowę strony. Należy to ustawić w konfiguracji sprzętu.
5. Najlepiej jest drukować tylko to, co niezbędne. Zastanów się kilka razy, zanim wciśniesz guzik.
6. Zmniejszenie marginesów nie wpłynie na czytelność tekstów, ale z pewnością pozwoli sporo zaoszczędzić.
7. Drukując coś z Internetu, zawsze wybieraj dostępną wersję do druku albo wykorzystaj aplikację Clearly. W końcu zależy ci tylko na tekście.
8. Wysokiej jakości papier to podstawa. Tani zakup to pozorna oszczędność, która jednak szybko się mści, powodując większą awaryjność urządzenia. Papier taki może się zacinać i pobierać więcej tuszu.
9. Korzystaj z dobrej jakości tuszy i tonerów, a także zestawów do uzupełniania. Takie oferuje sprawdzona od lat marka Activejet.
10. Zmień czcionkę. To nie żart, amerykańscy naukowcy ze Stanford dowiedli, że tylko rząd USA mógłby oszczędzić 476 milionów dolarów rocznie, gdyby zamieniać czcionkę druków urzędowych na Garamond. U ciebie oszczędności może nie będą tak spektakularne, ale warto spróbować.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Tajniki fotografii produktowej

temu

Fotografia produktowa to współcześnie jedno z narzędzi marketingowych. Chodzi w niej o to, by oferowany przedmiot wyglądał na ujęciu jak najlepiej, ale oczywiście bez nierealistycznych przekształceń. Osobom początkującym zdjęcia produktowe kojarzą się jedynie z namiotami bezcieniowymi. Tymczasem mistrzowie zachęcającej prezentacji produktów, stawiają raczej na zabawę światłem w celu uzyskania większej plastyczności.
Recykling tonerów – dlaczego to ważne dla środowiska?

temu

Wraz z rozwojem konsumpcjonizmu pojawił się problem: co robić z całym mnóstwem foliowych torebek, plastikowych butelek, puszek i odpadów żywnościowych? Tylko w Polsce co roku sprzedaje się 100-200 mln tonerów do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych i kopiarek. Niestety, do odzysku trafia maksymalnie 50-70 procent pustych kaset. Większość zużytych materiałów wciąż ląduje w śmietniku, zatruwając środowisko naturalne, a w świadomości konsumentów słowo “recykling” nie plasuje się na pierwszym miejscu. Powodem jest brak odpowiedniej komunikacji czy edukacji na temat ponownego przetwarzania materiałów z “odzysku”, ale także mała ilość punktów, do których możemy oddać zużyte materiały eksploatacyjne.
Ekologiczne biuro

temu

Współcześnie coraz więcej mówi się o ekologii, także w kontekście wprowadzania zmian w swoim codziennym życiu. Więcej osób korzysta z dobrodziejstwa recyklingu, czy na przykład decyduje się na miejskie ogrodnictwo. Czy jest zatem jakiś sposób, by tego typu rozwiązania wprowadzić również do swojego biura?
Zdjęcia, które zapamiętasz - zasady tworzenia kompozycji

temu

Kreatywne oświetlenie piętrowego łóżka

Piętrowe łóżko to niejednokrotnie jedyne rozwiązanie do małej przestrzeni pokoju dziecięcego. Aby ten duży ze swojej natury, a przy tym dość toporny mebel, nie zagracał pomieszczenia, można go oswoić na kilka sposobów. Podstawową rolę spełnia efektowne oświetlenie, które można wyczarować dzięki energooszczędnym produktom Activejet. Przedstawiamy kilka ciekawych pomysłów, które być może okażą się dużą inspiracją.