Tajniki fotografii produktowej

Tajniki fotografii produktowej

Opublikowany

Fotografia produktowa to współcześnie jedno z narzędzi marketingowych. Chodzi w niej o to, by oferowany przedmiot wyglądał na ujęciu jak najlepiej, ale oczywiście bez nierealistycznych przekształceń. Osobom początkującym zdjęcia produktowe kojarzą się jedynie z namiotami bezcieniowymi. Tymczasem mistrzowie zachęcającej prezentacji produktów, stawiają raczej na zabawę światłem w celu uzyskania większej plastyczności.

Fotografią produktową zajmują się profesjonalne studia, co nie oznacza wcale, że nie można jej wykonać również w domu, przy użyciu prostego sprzętu. Podstawą jest wybranie białej ściany oraz białego stołu. Można także zakupić specjalną rolkę papieru, taką jak do plotera. Jej koszt nie jest wysoki, a efekty braku ostrego przejścia – naprawdę dobre. Inną sztuczką, z której korzystają profesjonaliści, jest użycie zwykłej szyby, na której ustawia się produkt. Dzięki temu uzyskać można bardzo dekoracyjny efekt odbicia.

Pamiętać trzeba, że sprzedaż produktu niewiele ma wspólnego z artystycznymi działaniami. Niezbędnym minimum są dwie lampy. Softboxy z kolei to najlepszy wybór jeżeli chodzi o modyfikatory takich zdjęć. Światło miękkie i rozproszone dobrze wpływa na zachęcający wizerunek przedmiotu. Białe parasolki lepiej jest wykorzystać przy przedmiotach matowych.

Oczywiście tło nie musi być tylko ściśle białe. Spróbować można zabawy delikatnymi kolorami, wykorzystując w tym celu odpowiedni, trochę grubszy papier. Wskazane są także gadżety uatrakcyjniające zdjęcie. Pojedynczy kwiat? Kropelki wody? Wszystko zależy od rodzaju obiektu i wyobraźni fotografa. Współczesna fotografia packshotowa umożliwia osiągnięcie naprawdę ciekawych wizualizacji produktów, na przykład w formie widoków 3D.

Celem fotografów produktowych jest uzyskanie miękkich cieni. W tym celu przydatne jest wykorzystanie dyfuzora do flesza. Sprawia on, że światło jest bardzo miękkie i równomierne. Aby uniknąć ciężkich cieni należy zadbać, by moc i wielkość źródła światła były mniejsze od gabarytów produktu. Przy tego rodzaju fotografii z makro zbliżeniami, niezbędne jest wykorzystanie statywu. Obecnie tego typu sprzęt można wykorzystać również przy robieniu zdjęć aparatem w telefonie komórkowym. Obróbka fotografii produktowej powinna stawiać na naturalne ujęcia. Nie polecane jest używanie jakichkolwiek filtrów.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Jak tworzyć kolaże ze zdjęć

temu

Kolaże ze zdjęć pozwalają na stworzenie ciekawego zestawienia różnych fotografii, na przykład z tego samego wydarzenia, takiego jak wakacyjny wyjazd. Wygląda to atrakcyjnie i skutecznie oddaje wiele emocji na jednym obrazie. Przedstawiamy jak taki kolaż wykonać krok po kroku.
10 sposobów na obniżenie kosztów wydruku w biurze

temu

Dziś każde biuro jest wyposażone w przynajmniej jedną drukarkę atramentową lub laserową i olbrzymią ilość zadrukowanego papieru. To spore koszty na przestrzeni lat, a więc wszelkie sposoby na ich obniżenie chociaż o kilka procent, są bardzo istotne.
Papier fotograficzny - który wybrać?

temu

Papier fotograficzny, a w zasadzie jego odpowiedni wybór, to ostatnie ogniwo łańcucha prowadzącego do uzyskania pięknego wydruku fotografii w domowych warunkach. Warto zapoznać się z podstawowymi wyznacznikami, aby już nigdy nie mieć wątpliwości co do wyboru konkretnego produktu.
Sposoby na przedłużenie lata – dekoracje z wykorzystaniem zdjęć z wakacji

temu

Schyłek lata to najmniej przyjemny odcinek roku.  Kończą się wakacje, a co za tym idzie, mija okres wysokich temperatur i wyjazdów. W zamian pojawia się obowiązek powrotu do codzienności i jesiennych szarówek. Istnieje jednak prosty sposób na zatrzymanie letniego nastroju na dłużej. W tym celu najlepiej jest wykorzystać zdjęcia z wakacji.

Tajniki fotografii czarno białej

Fotografia czarno-biała to powrót do przeszłości sprzed ery aparatów cyfrowych, które dzięki swoim możliwościom, ułatwiły znacznie zadanie początkującym artystom. Jednocześnie ten rodzaj fotografii obnaża wiele braków warsztatowych. Pierwotnie czarno-białe zdjęcia podyktowane były brakami sprzętowymi. Obecnie sięgają po nią twórcy, którzy czują, że taka fotografia lepiej wyrazi ich przekaz.