Tajniki fotografii produktowej

Tajniki fotografii produktowej

Opublikowany

Fotografia produktowa to współcześnie jedno z narzędzi marketingowych. Chodzi w niej o to, by oferowany przedmiot wyglądał na ujęciu jak najlepiej, ale oczywiście bez nierealistycznych przekształceń. Osobom początkującym zdjęcia produktowe kojarzą się jedynie z namiotami bezcieniowymi. Tymczasem mistrzowie zachęcającej prezentacji produktów, stawiają raczej na zabawę światłem w celu uzyskania większej plastyczności.

Fotografią produktową zajmują się profesjonalne studia, co nie oznacza wcale, że nie można jej wykonać również w domu, przy użyciu prostego sprzętu. Podstawą jest wybranie białej ściany oraz białego stołu. Można także zakupić specjalną rolkę papieru, taką jak do plotera. Jej koszt nie jest wysoki, a efekty braku ostrego przejścia – naprawdę dobre. Inną sztuczką, z której korzystają profesjonaliści, jest użycie zwykłej szyby, na której ustawia się produkt. Dzięki temu uzyskać można bardzo dekoracyjny efekt odbicia.

Pamiętać trzeba, że sprzedaż produktu niewiele ma wspólnego z artystycznymi działaniami. Niezbędnym minimum są dwie lampy. Softboxy z kolei to najlepszy wybór jeżeli chodzi o modyfikatory takich zdjęć. Światło miękkie i rozproszone dobrze wpływa na zachęcający wizerunek przedmiotu. Białe parasolki lepiej jest wykorzystać przy przedmiotach matowych.

Oczywiście tło nie musi być tylko ściśle białe. Spróbować można zabawy delikatnymi kolorami, wykorzystując w tym celu odpowiedni, trochę grubszy papier. Wskazane są także gadżety uatrakcyjniające zdjęcie. Pojedynczy kwiat? Kropelki wody? Wszystko zależy od rodzaju obiektu i wyobraźni fotografa. Współczesna fotografia packshotowa umożliwia osiągnięcie naprawdę ciekawych wizualizacji produktów, na przykład w formie widoków 3D.

Celem fotografów produktowych jest uzyskanie miękkich cieni. W tym celu przydatne jest wykorzystanie dyfuzora do flesza. Sprawia on, że światło jest bardzo miękkie i równomierne. Aby uniknąć ciężkich cieni należy zadbać, by moc i wielkość źródła światła były mniejsze od gabarytów produktu. Przy tego rodzaju fotografii z makro zbliżeniami, niezbędne jest wykorzystanie statywu. Obecnie tego typu sprzęt można wykorzystać również przy robieniu zdjęć aparatem w telefonie komórkowym. Obróbka fotografii produktowej powinna stawiać na naturalne ujęcia. Nie polecane jest używanie jakichkolwiek filtrów.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Recykling tonerów – dlaczego to ważne dla środowiska?

temu

Wraz z rozwojem konsumpcjonizmu pojawił się problem: co robić z całym mnóstwem foliowych torebek, plastikowych butelek, puszek i odpadów żywnościowych? Tylko w Polsce co roku sprzedaje się 100-200 mln tonerów do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych i kopiarek. Niestety, do odzysku trafia maksymalnie 50-70 procent pustych kaset. Większość zużytych materiałów wciąż ląduje w śmietniku, zatruwając środowisko naturalne, a w świadomości konsumentów słowo “recykling” nie plasuje się na pierwszym miejscu. Powodem jest brak odpowiedniej komunikacji czy edukacji na temat ponownego przetwarzania materiałów z “odzysku”, ale także mała ilość punktów, do których możemy oddać zużyte materiały eksploatacyjne.
Ekologiczne biuro

temu

Współcześnie coraz więcej mówi się o ekologii, także w kontekście wprowadzania zmian w swoim codziennym życiu. Więcej osób korzysta z dobrodziejstwa recyklingu, czy na przykład decyduje się na miejskie ogrodnictwo. Czy jest zatem jakiś sposób, by tego typu rozwiązania wprowadzić również do swojego biura?
Zdjęcia, które zapamiętasz - zasady tworzenia kompozycji

temu

Jak przygotować ciekawe tło do zdjęć?

temu

Zajmując się fotografią, czy to w ramach hobby czy profesjonalnie, powinniśmy wiedzieć jak ważne jest tło do zdjęć. Tworzy ono klimat fotografii, a także pozwala na lepszą ekspozycję konkretnych postaci czy przedmiotów. 

Tajniki fotografii czarno białej

Fotografia czarno-biała to powrót do przeszłości sprzed ery aparatów cyfrowych, które dzięki swoim możliwościom, ułatwiły znacznie zadanie początkującym artystom. Jednocześnie ten rodzaj fotografii obnaża wiele braków warsztatowych. Pierwotnie czarno-białe zdjęcia podyktowane były brakami sprzętowymi. Obecnie sięgają po nią twórcy, którzy czują, że taka fotografia lepiej wyrazi ich przekaz.